ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ
Ми робимо важливі і потрібні речі, ми дуже різні, цікаві і креативні; ми робимо цей світ краще, контрасніше та справедливіше!

Туристичні послуги

Туристична послуга є не що інше, як корисна (доцільна діяльність турпідприємства по задоволенню потреб туриста. Оскільки турпослуги виявляються, як правило, не в однині, правомірно говорити про туристичний продукт як комплекс туристичних послуг. І тільки придбавши цей комплекс послуг, турист отримує право на здійснення туру.

У складі туристичних послуг головними вважаються перевезення і розміщення. У першій розрізняють основний етап перевезення і трансфер. Розміщення передбачає надання туристам спеціально обладнаних місць для ночівлі (готелі, індивідуальні засоби розміщення, мотелі, кемпінги тощо). Харчування передує розважально-пізнавальних заходів. Далі виділяються екскурсійне обслуговування й анімаційно-дозвіллєві заходи. І, нарешті, банківська та фінансова сфери обслуговування, системи зв′язку, прокат автомобілів, ремонтні майстерні, медичне обслуговування, охоронні заходи, фотопослуги – невід′ємні складові організації туристичного відпочинку.

Виділяємо сім відмінних характеристик туристичних послуг:

  1. Нездатність до зберігання. Місця у готелі або на літаку у разі відсутності на них попиту в даний момент не можуть бути складовані з метою їх продажу в майбутньому.
  2. Невідчутність послуг. Для оцінки турпродукту немає мірних величин, неможливо мати уявлення про якість продукту до його купівлі і споживання.
  3. Схильність до сезонних коливань. Маркетингові заходи туристичного підприємства відрізняються в пік сезону і не в сезон, коли необхідні додаткові заходи стимулювання попиту.
  4. Значна статичність, прив′язаність до певного місця – турбазі, аеропорту, так як їх неможливо перенести в інше місце.
  5. Незбіг у часі факту продажу туристичної послуги та її споживання. Купівля послуг туризму проводиться за тижні і навіть місяці до початку їх споживання.
  6. Територіальна роз′єднаність споживача і виробника на туристичному ринку.
  7. Покупець долає відстань, що відділяє його від продукту і місця споживання, а не навпаки.

Туристичну діяльність можна розглядати як діяльність організаторів туризму (туроператорів та турагентів) по формуванню і просуванню продукту споживання туристичного продукту, з одного боку, і діяльність туристів, які споживають цей продукт – з іншого. Туристичний продукт – основа туристичного пропозиції і туру.

На практиці і у спеціальній літературі поняття «турпродукт» стало головним сегментационным критерієм при виявленні компонентів пропозиції. Одночасно турпродукт – сума складних різнорідних елементів. З точки зору виробництва турпродукт являє собою сукупність певної кількості та якості товарів і послуг туристичного характеру, підготовлених у даний момент для реалізації споживачам.

Туристичний продукт– це сукупність речових (предметів споживання) і нематеріальних (у формі послуги) споживних вартостей, необхідних для задоволення потреб туриста, які виникають у період його туристичної подорожі викликані саме цим подорожжю.

 

© 2013–2020, «ІСП Системні Рішення»